Wednesday, January 22, 2014

Björn Koopiga kohtumine. BMW

Olen taas võtnud natuke aega, et kirjutada üks postitus. Pidin juba ammu kirjutama näiteks Björn Koopiga kohtumisest, aga see lükkus edasi, kuna ei leidnud, et sellest võiks teha eraldi postitust.

Alustaksin üldse joonistamisest. Olen viimasel ajal päris mitmeid tellimusi saanud, mida ma kõiki loomulikult valmis ei jõua joonistada. See tellimus oli aga huvitav ja võtsin kiirelt käsile. Nimelt pidin joonistama BMW-d. Tegelikult oli neid lausa mitu, mille vahel valida. Lühidalt öeldes telliti minult sünnipäevakingitarbeks joonistused isikule, kes tegeleb BMW-dega. Sain ta nime ja pidin ise otsima netist pilte ta masinatest.





Jätkates veel BMW-dega, siis sain veel eelmisel aastal kätte ka kalendri, kus oli minu joonistus sees. Selle ma kinkisin aga Björnile, niiet pidin ühe veel ostma endale hiljem eraldi. Kalender oli oodatust suurem, stiilsem ja põnevam. Pole ausalt öeldes kunagi ühestki kalendrist nii palju vaimustuses olnud. Kel soovi, siis ehk on veel mõni kalender alles ja võib otsida BMW Klubi kodulehelt kontakti. 



Kokku saime Björn Koopiga 31. dets pealelõunal. Kohtusime Disainikohvikus, jõudsin varem, võtsin juba kohvi ja jäin teda ootama.
Björn jõudis suure hilinemisega kohale ning seejärel viisin kohe teema enda peale - ma ei tea, mida edasi teha. Rääkisin talle organisatsioonist, millega olin koostööd teinud nüüd mõnda aega, et minna Inglismaale autodisaini õppima ja küsisin ta arvamust. Arvamust, mis muutis mu otsust..
Ta alustas, et muidugi on mõtet kandideerida... Üldiselt aga pole Inglismaa ülikoolides lõpetatud autodisainieriala nii suure tähtsusega. Autotootjad hindavad inimesi, kes teavad üleüldisest disainimaailmast, et minna ajaga kaasa ja tuua seda ka autodesse. Inglismaa ülikoolides õpetatakse aga ainult autodisaini. Seal lõpetanutest pidavat saama reaalselt tööle ainult 5-6%. Lisaks oskas ta rääkida, et seal õppivad kergelt öeldes jorsid, kes mängivad päevast-päeva piljardit. Kõige parem valik tema arvates ongi EKA. Seal on koos segadisainimeeskond. Lisaks saab EKA kaudu tähtsaid tutvusi.
Kohtumine lõppes kiirelt, kuna temaga pidi kohe seal samas üks teine inimene kokku saama. Andsin üle vahepeal ka tolle kalendri, millest just rääkisin ning lahkusin teadmistevõrra rikkamana.

Ma ei võtnud tema juttu nii sõnasõnalt tõsiselt, kuid see siiski muutis mu suhtumist. Milleks pingutada tohutult millegi nimel, mis pruugib pärsida edu ainult 5-6% juhul, kui saan seda sama teed minna palju lihtsamini siin samas kodumaal.

Sellega tänaseks lõpetangi,
Renet

No comments:

Post a Comment